Patrząc wstecz na rok 2010, kiedy zostałam Partnerem w IMSA Search Global Partners, pamiętam, jak bardzo byłam wdzięczna grupie senior partnerów, którzy zaufali mojemu potencjałowi, i postawili go ponad moje rosnące doświadczenie, zapraszając mnie do swojego grona i objęcia partnerstwa w Polsce. Uczyłam się i rozwijałam wraz z IMSA Search zarówno jako head hunter kadry kierowniczej, jak i jako lider.
Pracodawcy szykują inflacyjne podwyżki, niektórzy już w drugiej turze. Blisko 40% firm w Europie, w tym w Polsce, zapowiedziała wzrost wydatków na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze, aby zwiększyć negatywny wpływ inflacji na koszty życia pracowników – podaje Rzepa. Co więcej, firmy nie planują zwiększania zatrudnienia i planują skoncentrować się na utrzymaniu posiadanego zespołu. Taką deklarację złożyło 69% firm.
„Kreatywność jest poszukiwaniem poza swoim schematem. Myślimy zazwyczaj o rzeczach jednakowo od dwudziestu lat, biorąc pod uwagę elementy, które mamy do dyspozycji wewnątrz branży, wewnątrz organizacji, wewnątrz naszego kierunku, bo my się poruszamy ciągle w tym samym obrębie. Jesteśmy w marketingu, więc myślimy marketingiem, albo finansami, bo jesteśmy w finansach. Patrzymy na naszą konkurencję i nie wychodzimy poza schemat.
Szykuje się kolejna interesująca rozmowa, tym razem przeprowadzona w duchu women empowerment. Z Marią Janiszewską, Country Manager software house Rits, oraz jedną z założycielek Women's Indian Chamber of Commerce and Industry, rozmawiamy o kobietach w branży IT i możliwościach jakie stoją przed nimi, nawet jeśli dotychczasowe wybory edukacyjne i zawodowe, nie mają z branżą IT wiele wspólnego.